Adoptie, activatie en beheer

Het succes van elk platform hangt uiteindelijk niet van de techniek af, maar van de mensen. Daarom is het zo belangrijk om al vroeg in een project aan de slag te gaan met adoptie, activatie en beheer.


Succes is in het gebruik

Zodra een traject van start gaat, hebben we te maken met degenen die het platform gaan gebruiken, en met de organisatie die het platform onderhoudt. Vanaf de livegang bepalen zij samen het succes.

In hoeverre het inderdaad een succesverhaal wordt, hangt af van de volgende factoren:

  • De organisatie (wie is verantwoordelijk voor het platform, hoe wordt het beheerd en verkocht aan gebruikers?)
  • De content (wat is de kwaliteit van de content, wat is de contentstrategie, hoe zit het met uniformiteit, stijl, actualiteit, begrijpelijkheid, naleving redactiestatuut en andere richtlijnen?)
  • De structuur (hoe is de content georganiseerd, hoe is de content gelinkt?)
  • De redactie van het platform (hoe zit de redactie in elkaar, hoe ziet de redactiehandleiding eruit?)
  • Het gebruik (hoe wordt het platform gebruikt – ook aan de hand van statistieken –, wordt het gewaardeerd, worden de doelstelling behaald?)

Zowel voor als na oplevering

Wij helpen organisaties zowel tijdens de ontwikkeling als na livegang met het vinden en vervolgens implementeren van de antwoorden op bovenstaande vragen.


Opdrachtgevers

We hebben adoptie-, activatie- en beheertrajecten verzorgd voor onder andere:

  • BNG Bank
  • Deerns
  • Gemeente Den Haag
  • Royal Reesink
  • Slachtofferhulp Nederland