Strategie

Strategie draait om 3 vragen: wat willen we bereiken? Hoe gaan we dat bereiken? Wanneer weten we of we dat bereikt hebben? Zonder het antwoord op deze vragen is het moeilijk om zinvol bezig te zijn. Dat geldt helemaal voor ‘digital’.


Samenwerken vanuit een doel

Door big data kunnen we nu alles meten wat er te meten valt. En door ‘agile’ werkprocessen kunnen we sneller dan ooit doorontwikkelen en inspelen op nieuwe situaties. Maar dat heeft alleen zin als doel en strategie ondubbelzinnig zijn geformuleerd. En gedragen door iedereen die de strategie uitvoert.


Onze aanpak

In onze strategietrajecten werken we in 3 stappen:

  • Onderzoek: omgeving in kaart brengen met bijvoorbeeld journey mapping, een contentaudit, interviews en enquêtes, benchmarking en analytics.
  • Co-creatie: samen werken aan een gedragen visie, doel en strategie, in de vorm van visie- en strategieworkshops en brown paper sessions om succesfactoren en kpi’s te bepalen.
  • Aanpak en roadmap: vastleggen van de strategische keuzes, een roadmap en een plan van aanpak waarin we strategie vertalen naar tactische en operationele stappen.

Opdrachtgevers

We hebben aan strategievraagstukken gewerkt voor onder andere:

  • Atradius
  • BNG Bank
  • Eneco
  • Gemiva-SVG
  • Royal Reesink